Focus op flexibiliteit en balans

Mobiliteitstraining bij Studio Movivo betekent trainen in kleine groepen met veel ruimte voor persoonlijke begeleiding. De focus ligt op het behouden of verbeteren van de flexibiliteit van je spieren, bindweefsel en gewrichten, het verbeteren van je houding en het versterken van je balans. De training is een ideale aanvulling op andere kracht- of technieksporten, maar zeer zeker ook zeer geschikt voor iedereen die zich wel eens wat 'stijf en stram' voelt of rug-, schouder- of nekklachten heeft.

Mobiliteit is....

Door een goede balans te vinden tussen uithoudingsvermogen, kracht, flexibiliteit en balans zul je letterlijk 'makkelijker door het leven gaan'. Flexibiliteit en balans zijn daarbij vooral 'voorwaardelijke' factoren die maken dat bewegen je makkelijker afgaat en minder energie kost en dat je minder last van blessures of stramme ledematen hebt. Doe je aan krachtsport? Dan zul je merken dat de mobiliteitstraining je helpt om meer impact te creëren en je kracht beter te benutten.

Heb je in het dagelijkse leven last van rugklachten, schouder- en/of nekklachten? Dan helpt de training om je in juist die zones flexibeler te maken, wat in veel gevallen je klachten aanzienlijk kan verminderen.

Daarnaast is de training ook geschikt voor mensen die in het dagelijks leven weinig bewegen of bij wie de flexibiliteit en mobiliteit door leeftijd wat afneemt. 

Alle oefeningen zijn op je eigen niveau uit te voeren, van eenvoudig tot zeer intensief.

Geïnteresseerd?

Meld je snel aan door een mail te sturen naar evelien@studiomovivo.nl.

 

De mobiliteitstraining is geïntegreerd in de Perfect Pilateslessen.

 

Belangrijke elementen in de training

De training wordt zorgvuldig opgebouwd en we gebruiken verschillende technieken om het beste er voor iedereen uit te halen. Voorbeelden van elementen die vaak terugkomen zijn:

  • Houding. Je leert wat een goede basishouding is, maar ook hoe je de oefeningen op een goede manier uitvoert.
  • Ademhaling. Door je ademhaling op de juiste manier te gebruiken, kun je het maximale uit je training halen. We gebruiken daarvoor verschillende ademhalingstechnieken.
  • Aanspannen en ontspannen van de juiste spieren op het juiste moment om je flexibiliteit te vergroten. Je leert ook kleinere en dieperliggende spiergroepen te gebruiken, waarvan je het bestaan misschien niet eens weet.
  • Fascia (bindweefsel) training. De mate van je flexibiliteit hangt niet alleen af van je spieren, maar voor een zeker zo groot deel ook van de flexibiliteit van je bindweefsel. Hier besteden we ruimschoots aandacht aan.
  • Balans. Je leert bovenstaande elementen effectief te combineren en in de (balans)oefeningen zul je verbaasd zijn over je eigen vorderingen.
  • Persoonlijke begeleiding. Doordat de groepen klein gehouden worden, is er volop ruimte voor persoonlijke begeleiding en adviezen op maat. Ook als je specifieke aandachtspunten hebt, denken wij graag met je mee en helpen de oefeningen aan te passen.